مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 03:302020-04-22ورزشي

برای اولین بار | عمل جراحی موفقیت آمیز پیوند دو عضو قطع شده در استان اردبیل


سرپرست تیم پیوندی بیمارستان فاطمی اردبیل گفت:در طول سه هفته گذشته برای اولین بار در استان اردبیل دو عمل پیوندی عضو قطع شده دست و پا با موفقیت کامل انجام شده است.

- دکتر امیراحمد عرب زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار کرد: سه هفته پیش ساعت 18:00 در شهرستان مشگین شهر یک حادثه رخ می دهد که خودروی نیسان باعث قطعی کامل پای چپ از زیر زانوی پسر 12 ساله می شود.

وی افزود: بیمار 12 ساله پس از آماده سازی در بیمارستان مشگین شهر بلافاصله به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شد و حدود ساعت 23:30 دقیقه اولین عمل جراحی پیوند آغاز شد که در این عمل، استخوان ها و شریان های خون رسان به هم پیوند داده شد، همچنین این عمل به مدت 7 ساعت به طول انجامید.

سرپرست تیم پیوندی بیمارستان فاطمی اردبیل تصریح کرد: بعد از گذشت دو هفته و اطمینان از موفقیت کامل عمل اول، عمل دوم برای پیوند عصب های پا انجام شده و چند روز پس از عمل دوم، عمل سوم جهت پیوند پوست پا انجام شد و پا قطع شده به شکل کامل با موفقیت پیوند داده شد و بیمار 12 ساله ظرف 4 روز آینده پس از گچ گیری پا از بیمارستان مرخص خواهد شد.

عرب زاده بیان کرد: عمل جراحی پیوند پا در جهان یک عمل بسیار حساس و سخت محسوب می شود که شرایط قطعی پا بیمار 12 ساله از استخوان، عصب ها و شریان های خون رسان وضعیت را بسیار پیچیده و حساس تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای اولین بار | عمل جراحی موفقیت آمیز پیوند دو عضو قطع شده در استان اردبیل

برای اولین بار | عمل جراحی موفقیت آمیز پیوند دو عضو قطع شده در استان اردبیل